Suzie OEZ334
Suzie köpte vi av Kent Persson i Värmland 2009 så att vi fick en egen bil.
Tyvärr blev det inte många tävlingar innan vi gjorde en rejäl krasch i Kolsva. Suzie blev väldigt dålig men turligt blev Brittmarie bra i ryggen efter den smällen.
Det tog tid innan hytten blev lagad men sen slutförde Stefan Sollenfelt restaureringen och som tack fick han låna henne under 2013. Han tackade mej genom att vinna Cupen det året före oss. Då fick det vara nog. Hon såldes till förmån för ett litet hus i Spanien till Emil Carlsson i Katrineholm.
Alice OKB374
Alice var ju Walter Olofssons bil som han generöst lånade ut till oss i flera tävlingar fram tills vi inhandlade Suzie. Senare köpte jag Alice när vi hade kraschat rejält med Suzie i Kolsva.
Henne körde vi framgångsrikt många tävlingar med.
Lily OML735
Efter Kolsvakraschen blev jag erbjuden en påbörjad mycket fräsch kaross av Team Lindwall att ev. ersätta Suzie med. Det blev istället ett nybygge som vi körde många tävlingar med fram till och med 2013 då vi tvingades sälja henne också p.g.a. det där husköpet i Spanien. Hon döptes till Lily.
Iztwan TSF334
Iztwan var en Ungersk herre som införskaffades ungefär samtidigt som Urzula men som jag avyttrade till förmån för att kunna bygga Zolweig. Jag valde att behålla Urzula för att hon hade servostyrning.
Detta var en ren GrN bil med Std låda utan diff. Standard styrväxel utan servo. Provade även att åka med standarddäck
Urzula ENC150
När ekonomin var någorlunda stabiliserad inhandlades Urzula.
Hon är en Ungerska som fick vara med några år.
Vi kom tvåa med henne 2017 och 2018.
Hon kom att bli inte helt okände Marcus Arlie Johnsens första Sukka.
Zolweig OYZ 598
Zolweig är faktiskt en svensk tjej som är byggd på en ganska frisk GL-kaross (allt är relativt). Men det har av olika skäl tagit lång tid att få henne klar.
Zolweig blev Nykroppagrön hon med. Hon blev faktiskt såld innan vi hann tävla med henne. Det gjorde emellertid Jan-Erik Eriksson med bravur innan hon också såldes.
Lazlo YXU01W
Lazlo har även han sitt ursprung från Ungern. Rätt lik Urzula faktiskt. Det blev mycket jobb innan han blev klar.
Jag ville bevisa att SBF´s regler för Standard rallybilar var onödigt hårda och beslöt att registreringsbesikta honom som en sådan. Det gick utmärkt. Men SBF sa NO NO. Bättre de får tjäna pengar på såna och att de får användandeförbud…
Planen är nu att behålla Lazlo och ta ett år i taget och se hur länge vi tycker det är kul och hur länge vi kan och orkar.
Zandra OKY093
Det krävdes en hel del tänkande innan vi införskaffade Zandra. Vi hade ju båda pratat ofta om att det skullöe vara kul att få deltaga i Midnattssolsrallyt någon gång. Vi båda hade ju varit med och jobbat där på olika sätt. Det är ju även ett rally som mer påminner om hur det var förr. Ett tillfälle dök upp när Jan-Erik Eriksson i Blötberget hade bytt in en Suzuki som var homologerad i Appendix K. Det är ju den första förutsättningen för att kunna vara med.
Vi beslöt att ta ut pengar från vårt sparkapital som vi är väldigt rädda om. Man har roligare med dem så här än om de sitter på banken. Har man tur kan man ju även få tillbaka det mesta när man rolat färdigt.